Over mij 

Ik ben Jacqueline en beoefen gedurende ruim twintig jaar verschillende vormen van Yoga. Een aantal jaren geleden ben ik in aanraking gekomen met Dru Yoga. Deze vorm van Yoga is zacht ten opzichte van andere vormen. Bij Dru ontstaat de beweging vanuit de wervelvelkolom. De "spinalwave" is dan ook mijn favoriet. Dru Yoga is voor mij puur genieten, het geeft mij een gevoel van rust en verbinding. Dru Yoga wordt ook niet voor niets, "de Yoga van het hart" genoemd. Dru Yoga helpt mij steeds weer terug te keren naar het stille punt in mijzelf. Inmiddels ben ik gecertificeerd Yoga docent na een 3 jarige opleiding en volg ik momenteel de Dru meditatieopleiding. Mijn enthousiasme wil ik graag overdragen aan mijn cursisten. Het geven van Yogales is voor mij een grote passie. 

Namaste

De Lessen

De groep is rond de 10 personen zodat er ruimte is voor persoonlijke aandacht en afstand tussen de matten gewaarborgd is. 

Binnen de lessen werk ik met een opbouw. Tijdens iedere les staat een thema centraal. Het doorbreken van patronen, zelfvertrouwen, compassie, verbinden met de natuur, aarden en innerlijke kracht bijvoorbeeld. 

Activatie:

De lest start met een activatie en het opwarmen van de spieren en de wervelkolom. Gevolgd door een Energie block release (EBR) waarbij je fysieke en emotionele spanning loslaat en positieve energie toelaat. Een EBR bestaat uit bewegingen, bewust ademhalen en handbewegingen.

Bewegingsreeks:

Bij een reeks moet je denken aan een aardegroet, maangroet of zonnegroet maar ook klassieke yogahoudingen zoals de krijger, de boom, neerwaartse hond en kindhouding. De bewegingen worden niet lang aangehouden maar worden dynamisch uitgevoerd. 

Ademhalingsoefening:

Voor de eindontspanning wordt er nog een ademhalingsoefening of wel Pranayama beoefend. 

Eindontspanning:

Liggend op een matje, met een warme deken wordt de eindontspanning ingesproken onder begeleiding van muziek waardoor de laatste restjes spanning wegglijden en men met hernieuwde energie de les verlaat. 

Yoga Wandeling

In het voorjaar organiseer ik yogawandelingen in de Hoeksche Waard. Wist je dat je ook wandelend kunt mediteren? 

Tijdens het wandelen is er aandacht voor ademhaling, meditatie en beweging. De aardegroet of de groet aan de vier windrichtingen zijn bewegingsreeksen die een nog krachtigere uitwerking hebben wanneer je deze in de natuur doet. Wandelen en Yoga verbindt je met de natuur.